waiting
Legfrissebb:
Kulcs Kártyás kuponkóddal 20% kedvezmény mindenre az OpticWorld-nél!
Keresd non-stop patikáinkat hétvégén és éjjel is!
Email-cím:*
Név:*
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*
Hozzájárulok, hogy a Kulcs Patikák Zrt. a személyes adataimat az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje, és hírlevelet küldjön számomra.
Kulcs Patikák
2022.11.04.

Tippek, hogy télidőben is jól aludj!

Nyáron rendszerint a nagy hőség miatt alszunk nehezen, téli időszakban pedig az óraátállítás, száraz levegő, a kevés mozgás, a sok sötétben lét, vagy akár a többszöri étkezés hathat negatívan a pihentető alvásra. Hogyan tudsz jobban aludni akkor télen?  

 

Töltsünk minél több időt fényben!

Hiába van hideg, a kinti napfényben tartózkodás nagyon fontos téli időszakban is. Minél többet vagy a szabadban, annál több napfény ér, ami által növekszik a hormonjaid működését és az alvásciklusunkat befolyásoló D-vitamin mennyisége testedben. A napfény visszafogja emellett az aluszékonyságért felelős melatonin nevű hormon termelését, és helyette az ébrenlétet és koncentrációt segítő kortizol termelését indítja be. A D-vitamint emellett pótolhatod ételekből, kapszula vagy csepp formájában is.

 

Kerüld a kávét és a magas alkoholtartalmú italokat!

Az előbbinél a koffein akár még az elfogyasztás után 10-12 órával is hathat, míg az utóbbinál lehet, hogy ugyan hamarabb elalszol, de később fejti ki felpörgető hatását – ezért lehet az, hogy alkohol fogyasztást követően pár óra múlva felébredsz és nem tudsz visszaaludni.

Figyelj a fűtésre és próbáld ki a párásítást!

Télen szárazabb a levegő, ami számos irritációhoz vezethet – ennek egyik felelőse a túlságosan feltekert fűtés is lehet, ezért érdemes 18-20 fokban aludni, és nem felkapcsolni a hőfokot közvetlenül elalvás előtt. A száraz levegőre pedig kiváló megoldás lehet egy párásító a szobádban – ráadásul a különböző illóolajokkal még plusz jótékony hatásokat is el tudsz érni (Például a levendula, eukaliptusz, menta kifejezetten jót tesznek a légutaknak).

Kerüld a nehéz ételeket éjszaka

Inkább a szokottnál korábban vacsorázz, lehetőleg lefekvés előtt két órával. A nehéz, zsíros ételek emésztése tovább tart, ezért tovább maradsz fenn, míg a fűszeres ételek irritálhatják a gyomrot. Ráadásul a tél hatással van az éhséget növelő hormonokra, ami ebben az időszakban megnövekszik, így hajlamosabbak vagyunk rájárni az édesség és nassolni valókra.A cukros-zsíros ételek hatására megváltozik a bélflóránk, és bizony a szénhidrát-háztartás zavarai is okozhatnak hajnali felébredést.

 

Mozogj!

Tippek, hogy télidőben is jól aludj!

Télen hajlamosabbak vagyunk bekuckózni, és több zsíros ételt fogyasztani – de mindez úgyszintén alvásproblémákhoz vezethet. Ráadásul a sötétség is jobban lehangolhat minket, éppen ezért a rossz közérzet, és stressz ellen kiváló megoldás a rendszeres testmozgás, mely felpörget minket, és ami a mentális egészségünknek is nagyon fontos. Akár egy napközbeni rövid séta is sokat jelenthet.   

Alvássegítő készítmények

Számos étrendkiegészítő is hozzájárulhat ahhoz, hogy pihentetőbb alvásod legyen, kapszula, spray, vagy akár tea formájában.

A leggyakrabban az alábbi növények hatóanyagai könnyítik meg az elalvást:

-        golgotavirág: Közép- és Dél-Amerikából származó növény, amelyet tradicionálisan nyugtató, szorongásoldó és alvást segítő céllal használnak.

 

-        macskagyökér : egy erős szagú, de stresszre, szorongásra, alvászavarra kiváló megoldást adó növény

 

-        levendula: a mentafélék családjába tartozó lila virágú gyógynövény, amely nyugtató hatása mellett emeli a test melatoninszintjét, ami a jobb alvásért felelős.

 

-        citromfű: A fűszer- és gyógynövényként egyaránt használatos citromfű nyugtatja a szívideget, erősíti az  idegrendszert, ezenfelül altató hatása is közismert.

 

Tippek, hogy télidőben is jól aludj!

 

Gondoltad volna?

Cipősdoboz akció (Baptista szeretetszolgálat)

December 18-ig adhat le cipősdobozt, akár online is!

Idén is lehetőség nyílik  szebbé varázsolni a rászoruló gyermekek karácsonyát a  Baptista szeretetszolgálat Cipősdoboz akciójának keretein belül. Országszerte több gyűjtőponton, de akár online is van lehetőség az ajándék leadására!

A cipősdobozokat nem és kor szerint érdemes megtölteni, amit a Baptista Szeretetszolgálat országos önkéntesi hálózatán keresztül jut el a hátrányos helyzetű gyermekekhez, még az ünnepek előtt.

Tudta? A Kulcs Patikák idén is gyűjt a cipősdobozokba!

Ha Ön is adna le ajándékot akkor további információkat a http://ciposdoboz.hu/  oldalán talál.

Lehet csökkenteni a karácsonyi stresszt!

Az ünnepek során a stressz-szintünk is jelentősen megemelkedik a sok teendő, konfliktushelyzet és megfelelési kényszer miatt. Íme néhány tipp, hogy kevésbé stresszeljünk:

  • Állítsunk be költségkeretet az ünnepekre, hogy ne aggódjunk k a túlköltekezés miatt 
  • Hangsúlyozzuk gyermekeinknek, unokáinknak, hogy az ünnep az együttlétről szól - így végezzünk együtt minél több közös, szórakoztató tevékenységet!
  • Osszuk meg a teendőket és iktassunk be énidőt, ha tehetjük mozogjunk is!
  • Érdemes kerülni a mértéktelen étkezést és a túl sok alkohol fogyasztását, ugyanis ezzel tovább fokozódhat a stressz, mivel a kortizol stresszhormon szint emelkedik.
  • Éljük meg a karácsony pillanatát, ne törekedjünk a tökéletességre!

Kandírozott narancshéj

Hozzávalók:

  • 4 narancs
  •  cukor

Hámozzuk meg a narancsot, majd a héját  vékonyra szeletelve helyezzük egy tál vízbe ázni kb. 4 napra. Naponta kétszer cseréljünk rajta vizet, így a keserű ízű folyadék kiázik belőle.
Ha már eleget ázott a narancshéj, szedjük ki a vízből, és tiszta vízbe tegyük a tűzre. Forrástól számítva főzzük még 10-15 percen keresztül, majd szűrjük le, papírtörlőn szárítsuk meg és forgassuk meg kristálycukorban.
Süteményekbe de csokoládéba mártva is mennyei lesz!

Központi elérhetőségek

Kapcsolat

Ár- és készletinformáció iránt
érdeklődj a legközelebbi
Kulcs Patikában!

Cím: 1117 Budapest
Hunyadi János út 16.

Telefon: +36 1 444 9090 (hétfő-péntek 8:00-17:00 óra)

E-mail: office@kulcspatika.hu

Facebook: facebook.com/kulcspatikak

Partnereink:

Baba–Mama Tudakozó Partner Kártya Kft. Grafcom Media Kft.