waiting
Legfrissebb:
Kulcs Kártyás kuponkóddal 20% kedvezmény mindenre az OpticWorld-nél!
Keresd non-stop patikáinkat hétvégén és éjjel is!
Email-cím:*
Név:*
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*
Hozzájárulok, hogy a Kulcs Patikák Zrt. a személyes adataimat az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje, és hírlevelet küldjön számomra.
Kulcs Patikák
2022.08.03.

Ingyenes mozgásformák 60 felettieknek

Az aktív életmódról idősebb korban sem érdemes lemondani – sőt, voltaképpen nem is szabad, hiszen ez a minél hosszabban megőrzött egészség egyik kulcsfontosságú alapeleme is egyben. Az otthoni tornán túl változatos lehetőségek várják még azokat a szeniorokat, akik így is tennének testükért.

Ingyenes mozgásformák 60 felettieknek

Séta

Nagyon kézenfekvő, mégsem biztos, hogy mindenkinek azonnal eszébe jut a séta, mint az egészség és a vitalitás megőrzésének egyik legegyszerűbb módja. A nyári, meleg napokon természetesen nem mindegy, hogy mikor és milyen környezetben gyalogol az ember, legyen szó akár idősről, akár fiatalról. Ne a déli órákat válasszuk ki erre a célra, inkább a kora reggeli vagy az esti idősávban sétáljunk, de ilyenkor is érdemes gondoskodni arról, hogy megfelelő mennyiségű víz legyen nálunk, illetve ruházatunk is alkalmazkodjon az időjáráshoz. Minél szellősebb, világosabb a ruha, annál jobb, és a kalapról sem szabad megfeledkezni a napvédelem mellett.

Lényeges lehet még a megfelelő cipő, amely nemcsak ortopédiailag alkalmas gyaloglásra, hanem ha erdőben, változatos talajon sétálunk, ott is jól tartja a lábat.

Nordic walking

A gyaloglás egyik válfaja a nordic walking, amelyhez csak egy erdőre és két jó botra van szükség. Tulajdonképpen a gyaloglás és a természetjárás kombinációja ez a sport, melyet fiatalabbak is űzhetnek: már csak azért is nagyon hasznos, mert a természetben töltött idő több kutatás tanúsága szerint hozzájárul lelki egészségünk javulásához. A botok használatával végzett gyaloglás a bizonytalanabbul közlekedők számára is megoldás lehet.

Úszás

Szerencsére vannak olyan természetes vizeink, amelyekben ingyen is úszhatnak azok, akik nemcsak mozgást, hanem a melegben enyhülést is keresnek. A gyaloglás és az időjárás kapcsolatára vonatkozó szabályok itt is érvényesek: ne a legforróbb órákban válasszuk az úszást sem, és a napvédelem jelentősége itt még fontosabb. Az úszás nagyszerű, az egész testet megmozgató sport, mellyel sok jót tehetünk egészségünkért!

Gyógytorna

Az otthoni torna bármikor végezhető – a legjobb az, ha gyógytornász által összeállított gyakorlatsort ismétlünk meg otthon, így nem áll fenn annak veszélye, hogy esetleg olyan mozdulatot végzünk, amellyel ártunk magunknak. Az időskori mozgásban nagy segítséget jelenthet az online torna is, mint például a Kulcs Patikák Facebook-oldalán elérhető gyakorlatsorok. Gyócsi Dóri gyógytornász hetente kétszer, kedden és vasárnap fél 11-től vár mindenkit ingyenesen végezhető gyakorlatsorokkal – keddenként frissítő torna, míg hétvégén gerinctorna kerül terítékre. A változatos tornagyakorlatok fizioterápiás hasznából bárki profitálhat, fiatalabbaknak és idősebbeknek egyaránt ajánljuk azokat!

Gondoltad volna?

Cipősdoboz akció (Baptista szeretetszolgálat)

December 18-ig adhat le cipősdobozt, akár online is!

Idén is lehetőség nyílik  szebbé varázsolni a rászoruló gyermekek karácsonyát a  Baptista szeretetszolgálat Cipősdoboz akciójának keretein belül. Országszerte több gyűjtőponton, de akár online is van lehetőség az ajándék leadására!

A cipősdobozokat nem és kor szerint érdemes megtölteni, amit a Baptista Szeretetszolgálat országos önkéntesi hálózatán keresztül jut el a hátrányos helyzetű gyermekekhez, még az ünnepek előtt.

Tudta? A Kulcs Patikák idén is gyűjt a cipősdobozokba!

Ha Ön is adna le ajándékot akkor további információkat a http://ciposdoboz.hu/  oldalán talál.

Lehet csökkenteni a karácsonyi stresszt!

Az ünnepek során a stressz-szintünk is jelentősen megemelkedik a sok teendő, konfliktushelyzet és megfelelési kényszer miatt. Íme néhány tipp, hogy kevésbé stresszeljünk:

  • Állítsunk be költségkeretet az ünnepekre, hogy ne aggódjunk k a túlköltekezés miatt 
  • Hangsúlyozzuk gyermekeinknek, unokáinknak, hogy az ünnep az együttlétről szól - így végezzünk együtt minél több közös, szórakoztató tevékenységet!
  • Osszuk meg a teendőket és iktassunk be énidőt, ha tehetjük mozogjunk is!
  • Érdemes kerülni a mértéktelen étkezést és a túl sok alkohol fogyasztását, ugyanis ezzel tovább fokozódhat a stressz, mivel a kortizol stresszhormon szint emelkedik.
  • Éljük meg a karácsony pillanatát, ne törekedjünk a tökéletességre!

Kandírozott narancshéj

Hozzávalók:

  • 4 narancs
  •  cukor

Hámozzuk meg a narancsot, majd a héját  vékonyra szeletelve helyezzük egy tál vízbe ázni kb. 4 napra. Naponta kétszer cseréljünk rajta vizet, így a keserű ízű folyadék kiázik belőle.
Ha már eleget ázott a narancshéj, szedjük ki a vízből, és tiszta vízbe tegyük a tűzre. Forrástól számítva főzzük még 10-15 percen keresztül, majd szűrjük le, papírtörlőn szárítsuk meg és forgassuk meg kristálycukorban.
Süteményekbe de csokoládéba mártva is mennyei lesz!

Központi elérhetőségek

Kapcsolat

Ár- és készletinformáció iránt
érdeklődj a legközelebbi
Kulcs Patikában!

Cím: 1117 Budapest
Hunyadi János út 16.

Telefon: +36 1 444 9090 (hétfő-péntek 8:00-17:00 óra)

E-mail: office@kulcspatika.hu

Facebook: facebook.com/kulcspatikak

Partnereink:

Baba–Mama Tudakozó Partner Kártya Kft. Grafcom Media Kft.