waiting
Legfrissebb:
Kulcs Kártyás kuponkóddal 20% kedvezmény mindenre az OpticWorld-nél!
Keresd non-stop patikáinkat hétvégén és éjjel is!
Email-cím:*
Név:*
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*
Hozzájárulok, hogy a Kulcs Patikák Zrt. a személyes adataimat az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje, és hírlevelet küldjön számomra.
Kulcs Patikák
2023.03.10.

7 ÖTLET ÚJDONSÜLT SZÜLŐKNEK A TÖBB ALVÁSHOZ

-A Dormeo vendégcikke 

 

Gratulálunk a kis jövevényhez! Biztosan nagyon cuki :) Minden tökéletes, az újszülötted csodálatos és nagyon boldogok vagytok. Csak ne lennél annyira kimerült a hetek óta tartó alváshiány miatt... Hátha tudunk segíteni! Nézzük, mit tehetsz azért, hogy többet aludj és kipihentebben élvezd az életednek ezt a csodálatos időszakát.

7 ÖTLET ÚJDONSÜLT SZÜLŐKNEK A TÖBB ALVÁSHOZ

 

1. TIPP: TERVEZZ ELŐRE!

Ha már megszületett a pici, lehet, hogy ehhez már túl késő, de ha még nem tette, ez a tanács jól jöhet. Ha felkészülsz az eshetőségekre, könnyebben kezelheted az előtted álló változásokat.

 

ELŐSZÖR IS ŐSZINTÉN VALLD BE MAGADNAK

és a partnerednek, hogy mennyi alvásra van szükséged. Van, aki nagyon aluszékony, mások kevesebb alvással is beérik, de azt kezelheted tényként, hogy mindketten sokkal kevesebbet fogtok tudni aludni. Beszéljétek meg, hogy kinek mi az igénye, ezután pedig készítsetek egy tervet, amely mindkettőtöknek megfelel. Aztán ha szükséges, keressetek külső segítséget, ha ketten nem tudjátok a tervet megvalósítani.

 

2. TIPP: MONDJ NEMET MINDENRE, AMI NEM FONTOS

Egy újszülött érkezése felborítja a szülei addigi életét, és ez nagyon megterhelő lehet. Ezért fontos, hogy légy magaddal kedves. Egy kisbaba hatalmas felelősség, és ha a születése után kialvatlan és kimerült vagy, az utolsó dolog, amire szükséged van az a házimunka, vagy a mások által elvárt társadalmi kötelezettség.

 

MONDJ NYUGODTAN NEMET

bármire, amiről úgy érzed, hogy abban a pillanatban meghaladja az erődet. Ez most nem annak az ideje, hogy másoknak segíts, hanem hogy mások segítsenek neked. Most te, a kisbabád és a családod az első, minden más várhat. Az a legfontosabb, hogy mindannyian egészségesek legyetek és összeszokjatok.

 

3. TIPP: FOGADD TÁRT KAROKKAL A SEGÍTSÉGET

Mint már említettük, fogadj el minden felajánlott támogatást. És ne fél kérni. A barátok és a családtagok számtalan módon besegíthetnek az életedbe, hogy egy kis szabadidőhöz juss.

 

Ha egy barátod látogatóba megy hozzád, kérd meg, hogy intézze el a heti bevásárlást.

Ha az anyukád bejelentkezik babalátogatóba, kérd meg, hogy vasaljon ki.

Ha pedig megengedheted magadnak, bízz meg valakit a takarítással, hogy ne erre menjen el az időd, amikor a kicsi alszik.

4. TIPP: NE BONYOLÍTSD TÚL A DOLGOKAT

Az Instagramon biztosan látsz olyan szuperanyákat, akiknek újszülött (és egy vagy két kisgyerek) mellett is makulátlanul tiszta a lakása, rend van, ő pedig minden este egészséges 3 fogásos vacsorát főz... neked pedig a fogmosásra is alig jut időd. Ne higgy el mindent, amit a közösségi oldalakon látsz. Az ott villantott képek sokszor köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, ezért ne érezz bűntudatot, ha nálatok szalad a lakás és kócos vagy.

 

Ha nincs időd hajat mosni, tűzd fel kontyba vagy gumizd össze lófarokba.

Ha nincs időd főzni, rendelj házhoz valami finomat.

Ha esélyed sincs takarítani, rántsd meg a válladat. Tényleg nem számítanak. A lényeg az ezek árán nyert extra alvásidő.

5. TIPP: LEGYETEK A BABÁVAL EGYMÁS KÖZELÉBEN

Ez két okból is jó. Egyrészt, mert újdonsült szülőként valószínűleg állandóan felriadsz és aggódsz a csöpped miatt. Ez teljesen természetes, de ha a baba egy másik szobában van, minden alkalommal fel kell kelned, hogy ránézz. De ha közvetlenül az ágyad mellé teszed a kiságyát, könnyebb dolgod lesz.

 

Másrészt, ha a gyermeked felébred, akkor elég odanyúlnod, hogy megnyugtasd, és érezze a közelségedet. Ha szoptatsz, gyorsan magad mellé veheted az ágyba, majd visszateheted a kiságyába, miután jóllakott.

 

6. TIPP: AMIKOR VAN LEHETŐSÉGED ALUDNI, ALUDJ

Tudjuk, hogy ha végre van egy kis időd magadra, nagyon csábító a kedvenc sorozatodat nézni, bekukkantani a Facebookra, felhívni a barátaidat, vagy kicsit foglalkozni a hobbiddal. De a baba nagyon hamar újra felébred, és te ugyanolyan kialvatlan leszel, mint amikor „a hivatalos alvásidőd” elkezdődött.

 

Tehát, ha van lehetőséged aludni, akkor aludj. Minden egyébre lesz majd időd akkor, amikor a kicsi többet alszik és kiszámíthatóbbá válik a napirendetek. Pár hónap múlva már sokkal rendszeresebb lesz az alvásritmusa, ami a te életedet is lényegesen megkönnyíti.

 

Dormeo tipp: ha teheted, ne a kanapén szunnyadj el, mert lehet, hogy fáradtabban kelsz fel, mint ahogy lefeküdtél. Nyugodtan vonulj be napközben is a hálószobába, és vesd bele magad a kényelmes ágyadba. Ha megfelelően támasztó, gerincbarát matracod van, akkor rövid idő alatt is minőségi pihenésben lehet részed. Ha úgy érzed, a matracod nem nyújtja már azt, amire szükséged lenne, keress egy hozzád illőt.

 

7. TIPP: ALUDJ TE IS AKKOR, AMIKOR A BABA ALSZIK

Ez az egyik legrégebbi trükk. Sok szülő esküszik rá, mások szerint egyszerűen lehetetlen kivitelezni, mert sok teendő van a lakásban, és ezeket csak akkor lehet elvégezni, amikor a pici alszik. Főleg akkor, ha folyton ölben kell tartani, amikor ébren van.

 

DE AZ AZ IGAZSÁG, HOGY MINDEN VÁRHAT.

A mosatlan nem szalad el, ahogyan a szennyes ruhák és a por sem megy sehova. Mind megvár. Az egyetlen dolog, ami elmehet, ha nem alszol eleget, az az ép eszed. Ezt pedig nem érdemes kockáztatni. Tehát amikor a kicsi végre elaludt, kövesd a példáját és pihenj. Ez az egyetlen módja annak, hogy kibírd az életed eme kihívásokkal teli, de csodálatos időszakát.

 

Stresszes időben hogyan aludhatsz jól? A Kulcs Patikák Podcastjában eláruljuk!

Erről se maradj le!

7 ÖTLET ÚJDONSÜLT SZÜLŐKNEK A TÖBB ALVÁSHOZ

 

Gondoltad volna?

Online Home Fitness ingyen

Gondoltad volna, hogy Kulcs Kártyáddal könnyen tehetsz az egészségedért? A Kulcs Patikák HOME FITNESS oldalán ingyenes, szakszerű edzés sorozat várja az érdeklődőket. Lépj be és kövesd Gyócsi Dóri gerinctréner és jógaoktató, valamint Nagy Amarilla gyógytornász szakszerű edzéseit, például a szenior tornasorozatot vagy a sokat ülők számára készí­tett preventí­v formatornát. Kattints ide, lépj be Kulcs Kártya számoddal és kezdődhet a torna!

Milyen ritka a RITKA BETEGSÉG?

A ritka betegségek olyan betegségek, amelyek az átlagos népességhez viszonyí­tva kevés embert érintenek. Európában például egy betegség akkor tekinthető ritkának, ha több mint 2000 emberből mindössze egyet érint.

Ritka betegségek ezrei léteznek. Mí­g közel minden genetikai eredetű betegség ritka betegség, nem minden ritka betegség genetikai eredetű. Léteznek igen ritka fertőző betegségek is, valamint autoimmun betegségek is ritka rákmegbetegedések.

Napjainkig számos ritka betegség oka tisztázatlan, ezért az általánosan előforduló betegségekre berendezkedett egészségügyi ellátó rendszerekben nincs könnyű helyzete egy ritka betegséggel küzdőnek.

Erre hívja fel a figyelmet a február 28-i világnap.

Központi elérhetőségek

Kapcsolat

Ár- És kÉszletinformÁció irÁnt
ÉrdeklŐdj a legkÖzelebbi
Kulcs PatikÁban!

Cí­m: 1117 Budapest
Hunyadi János út 16.

Telefon: +36 1 444 9090 (hétfő-péntek 8:00-17:00 óra)

E-mail: office@kulcspatika.hu

Facebook: facebook.com/kulcspatikak

Partnereink:

Baba-Mama Tudakozó Partner Kártya Kft. Grafcom Media Kft.